Historie

Gesink is één van de oudste logistieke dienstverleners in Nederland. Voor het verzorgen van vervoer over de weg en het oplossen van andere logistieke vraagstukken putten we uit een rijke historie. In de loop der tijd is er flink geïnnoveerd en dat doen we nog steeds. Want we spelen voortdurend in op marktontwikkelingen en veranderende wet- en regelgeving. Dat moet ook, omdat we zo ons competitieve voordeel behouden.

1860

Het moet rond het eind van de 19de eeuw zijn geweest dat de overgrootvader van de huidige eigenaar Arno Gesink, begon met transportwerkzaamheden. Met zijn paard en wagen versleepte hij voor de Zelhemse aannemerij hout uit het bos en leverde dat af bij de zagerij. Ook het vervoer van het gezaagde hout naar de klant nam hij voor zijn rekening. Hij stond bekend als een rasechte ondernemer en een bezig baasje. Gaandeweg kreeg hij nieuwe transportklanten in de kolenhandel. Ook verzorgde hij ritjes voor de uitvaartondernemer.

1920

Begin jaren 20 van de vorige eeuw zette zoon Nölle het bedrijf voort en kocht zijn eerste auto’s. Het waren Amerikaanse wagens van de merken Chevrolet en GMC. Net voor de Tweede Wereldoorlog had hij zijn wagenpark uitgebreid tot 6 auto’s. Voor die tijd een kostbaar bezit.

1946

Tijdens de Tweede Wereldoorlog moest Nölle zijn auto’s overdragen aan de Duitse bezetter die ze nodig had voor het bevoorraden van de gaarkeukens. Daardoor was zijn werk als transporteur niet meer uit te voeren. Gelukkig kon hij terugvallen op zijn werk als boer. Hij voerde nog wel wat ritjes uit, meestal gebeurde dat weer met paard en wagen.

Na de Tweede Wereldoorlog

Direct na de oorlog zetten veel transportbedrijven voormalige Amerikaanse en Canadese trucks in om hun transportactiviteiten weer te kunnen uitvoeren. Nölle zag kans 6 vrachtwagens te kopen. Hij hield zich vooral bezig met het transport van zand en vee. Ook vervoerde hij bouwmaterialen en nam verhuizingen voor zijn rekening. Leuk detail; alle goederen gingen in de veewagen. In 1958 kocht Arnoldus zijn eerste DAF-truck. Die haalde hij zelf op bij de fabriek in Eindhoven.

1956

Nölle Dimmedal had 1 dochter. Zij trouwde op 29 juni 1956 met Bennie Gesink, de vader van huidig eigenaar Arno Gesink.

1966

In 1966 nam Bennie Gesink het bedrijf van zijn schoonvader over en veranderde de naam van Dimmedal in Transportbedrijf Gesink.

1979

In 1979 kwam de Nederlandse economie sterk onder druk te staan, onder andere door de stijgende olieprijzen. In dat moeilijke jaar nam Arno Gesink op 21-jarige leeftijd het eerste deel van het bedrijf over van zijn vader. Omdat het in de bouw bar slecht was, richtte Arno zich op groupage. In het eerste jaar als eigenaar/directeur kocht hij 10 auto’s die geschikt waren voor het stukgoedvervoer.

1981

In 1981 nam Arno Gesink de overige aandelen over. Omdat Bennie op de achtergrond meewerkte, bleef kostbare kennis behouden. Arno besloot het veetransport af te stoten, ook deed hij de kiepers (kipwagens) van de hand. Sinds 1981 richt Gesink zich hoofdzakelijk op het stukgoedvervoer en het bouwmaterialentransport.

2009

Ook Gesink heeft last van de crisis. Tijdens de 3 moeilijkste jaren koos Arno er bewust voor zijn goed opgeleide mensen in dienst te houden. Net zoals zijn vader en diens vader voelt hij zich verantwoordelijk voor ‘zijn’ mensen. Door de beslissing improductieve uren tijdelijk voor lief te nemen, is geen waardevolle kennis verloren gegaan.

Klaar voor de toekomst

Voor familiebedrijf Gesink is er niets belangrijker dan continuïteit. Arno is heel blij dat zijn opvolger Stephan Keuter zich al jaren warmdraait. Arno: “Stephan is al meer dan 12,5 jaar betrokken bij Gesink Transport en hij neemt het bedrijf binnen nu en een paar jaar over. Zijn gedrevenheid en passie passen bij ons bedrijf. Het voelt heel vertrouwd.”